2008-01-16

Tipo2008




















A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Felsőfokú Tipográfus Tanfolyamának hallgatóinak záróvizsga kiállítása lesz a Ponton Galériában. Aki teheti látogassa meg. Eddig a jó hír. Most pedig szeretném felhívni a fenti meghívót szerkesztő kolléga figyelmét egy olyan dologra amire az emberek nagy része — a magyar tanárok közül se sokan — nem fordít figyelmet. Nem kritika, de egy felsőfokú tipográfusnak illik figyelnie erre. Engem is kiokosítottak évekkel ezelőt a kötő,- gondolatjel (félkvirtmínusz) használatára. (Köszönet Lengyák Andrásnak érte.) Tehát helyesen: 2008. január 23.—február 2. között (nincsenek szóközök), naponta 12—18 óráig. (Igen a pont is kell.) A lap alján sem igazán tartom szerencsésnek a kilógó a betűt, valamint nehezményezem a kisbetűs e-mail kiírást is. A nyitva tartásnál pedig ismét a félkvirtmínusz esete látható.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Jogos kritika, nem is értem ezt hogy sikerült...

Gr4ss blog írta...

Köszönöm hogy egyetértesz. Ha nem tipo meghívó meghívó lenne, nem is foglalkoztam volna vele, de mivel elvileg ez a szakma krémje (hely ha én is köztetek lehetnék) talán figyelembe kellett volna venni ezeket az egyszerű dolgokat. De, már akkor is megérte, ha legközelebb nem lesz ilyen.

Névtelen írta...

Én egy korrektor ismerősömtől úgy hallottam, hogy a dátumban kellenek szóközök a gondolatjel két oldalához, és nem kell pont az első dátum után, amennyiben a hónap is változik. Tehát 2008. január 23 — február 2., de 2008. január 23—30., amennyiben csak a nap változik a kezdés és a befejezés dátumában.

Ha ez igaz (nem vagyok benne egészen biztos), akkor a dátumnál „csak” annyi a hiba, hogy kötőjel van gondolatjel helyett. Persze ez, és a többi általad említett hiba is épp elég szomorú...