2007-12-05

Az utca képeskönyve




















































































































A mai nap eljutottam a nagykanizsai Plakátház aktuális kiállítására. A XX. század elejének kereskedelmi plakátjait mutattják be. Mikor odaértem egy iskolai osztály is ott volt (dícséretes, hogy ilyenre is szakítanak időt egyes intézmények), de mire elővettem a fényképezőgépemet addigra elmentek, így magamra maradtam. Sajnos a gép az első bekapcsolásnál "lefagyott". Csak úgy tudtam volna újraindítani, ha kiveszem az elemeket, viszont mivel egy csavar tartja a fedelet ez kivitelezhetetlen volt - csavarhúzó sajnos nem volt nálam. Így maradt a mobiltelefon kamerája. Nem egy csúcsminőség, de a célnak talán megfelel. "Fotóblogoltam" a nekem tetsző alkotásokat. A kedvencem az "Álljunk meg egy szóra!!!...." című plakát. De a többi is tetszik. Ahogy láttam, annakidején a karikaturisztikus emberábrázolás jellemző eleme volt a plakátművészetnek. Nekem ma is tetszene, ha az óriásplakátokon a sok fotós megoldás helyett esetleg ilyen elemek is megjelennének: tízszer jobban meg lehetne jegyezni őket. Persze tudom az "akkori" technikának ez volt a maximuma, így a korlátok szülhették ezeket a rajzokat. Jövő tavasszal az 50-es évek politikai poszterei jönnek hozzánk, azt is megtekintem majd.

Nincsenek megjegyzések: